Tuesday 4 February 2014

Dari FB Group ke Syarikat PLT (Pegangan Liabiliti Terhad)

Assalamualaikum.. Dengan Lafaz Bismillah

Pembaca budiman,, tahukah kalian dengan kewujudan 1MFG (1 Malaysia Fertigation Group) yang ahlinya terdiri daripada petani-petani dari seluruh tanahair? 


Sebenarnya group ini dah ditubuhkan sejak dari tahun 2011 dengan wadah hanya suka² untuk berkongsi idea tentang penanaman yang berasaskan fertigasi.  Kebanjiran follower group ini yang terdiri daripada petani² muda dan belia dari seluruh tanah air sejak setahun dua ini memberi isyarat bahawa satu mekasnisme sokongan perlu diwujudkan dikalangan ahli untuk menguatkan lagi ukhwah dan kerjasama antara petani². 


Justeru itu pada tanggal 19.1.2014 maka tertubuhnya 1MFG PLT yang mana menjadi payung dan kesinambungan kepada group yang ditubuhkan selama ini.
 
 

 Tuan Rizal selaku wakil 1MFG EDU (Education Department) HQ
 Our CEO - Tuan Azrin Hashim
 Penerangan tentang 1MFG PLT sebagai sebuah entiti perniagaan oleh tuan CEO
 Pameran ATV
 Prensentaion dari KR (Ketua Rangkaian) negeri²
Seminar keusahawan yang dianjurkan oleh 1MFG PLT bertempat di Politeknik Sultan Salehuddin Abdul Aziz Shah, Shah Alam pada 19.1.2014
Dengan sokongan daripada MARDI, Kementerian Pertanian dan Asas Tani, FAMA dan kerajaan negeri, diharapkan usahasama antara ahli dan kemuafakatan dapat diperkukuhkan lebih² lagi apabila 1MFG PLT perlu bersaing dipasaran terbuka.

Rizal 4.2.14

2 comments:

  1. Camne nak join group ni? Ada group whatsapp tak?

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum,
    Saja nak tahu.
    Adakah group ini masih aktif?

    ReplyDelete